Jak należy zgłosić chęć przystąpienia do egzaminu maturalnego?
1. Do końca września wstępną deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora macierzystej szkoły uczniowie, którzy zamierzają przystąpić do egzaminu maturalnego bezpośrednio po ukończeniu szkoły.
2. Jeżeli w trakcie pierwszego semestru roku szkolnego plany egzaminacyjne ucznia ulegną zmianie – można je zgłosić do 7 lutego w ostatecznej deklaracji.
3. Do 7 lutego deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora macierzystej szkoły absolwenci technikum/liceum. Osoby te mogą również złożyć deklarację wstępną do końca września.(załącznik 1a_N).
4. Do końca grudnia deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora macierzystej szkoły absolwenci technikum/liceum, którzy zamierzają ubiegać się o możliwość przystąpienia do egzaminu maturalnego w innej szkole niż szkoła, którą ukończyli, wskazanej przez dyrektora OKE (załącznik 1a_N i załącznik 2).
5. Do końca grudnia deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora OKE:
a) absolwenci, którzy ukończyli technikum/liceum, ale ich szkoła została zlikwidowana lub przekształcona (załącznik 1b_N)
b) osoby posiadające świadectwo ukończenia szkoły uzyskane za granicą (załącznik 1b_N)
c) absolwenci ponadpodstawowej szkoły średniej, którzy nie posiadają świadectwa dojrzałości (załącznik 1b_N)
d) absolwenci ponadpodstawowej szkoły średniej, którzy posiadają świadectwo dojrzałości (matura sprzed 2005 r.; załącznik 1c_N).
6. Osoba składająca deklarację wstępną i/lub ostateczną otrzymuje od dyrektora szkoły jej kopię z potwierdzeniem przyjęcia.